Åter tillbaka

Nu ska vi se om bloggandet kan komma igång igen, men det är väl tveksamt.

Sedan jag skrev sist har det hänt en massa saker. Min pappa dog strax innan jul efter en tids svår cancer, och det är väl inte direkt någon underdrift om jag säger att det var den värsta julen och nyåret i hela mitt liv.

Sista dagen jag jobbade på skolan var första december, och sedan dröjde det ända till 16:e januari innan jag vågade mig tillbaka in i verkligheten igen. Jag jobbade två dagar som vanligt med lite olika lektioner, men på onsdagen fick jag istället börja som elevassistent i en helt underbar klass. Kanske den bästa på hela skolan. Jag hade fem killar under mitt ansvar i 1,5 vecka, och det gick förvånandsvärt bra. Så bra att jag antagligen ska börja som resurspedagog istället på måndag. Det är fortfarande lite oklarheter som måste redas ut, men som det ser ut nu kan det tänkas bli lite mer långvarigt än mina vanliga vikariedagar. Spännande ska det i alla fall bli!

Dessutom har jag börjat plugga tyska på distans, något som visat sig vara mycket mer krävande än vad jag hade trott. Vi får se hur väl det slår ut, eller om jag helt enkelt får nöja mig med skoljobbet. Men jag ska i alla fall ge det ett ärligt försök.

Senare i vår börjar ju resorna till Spanien igen, och det måste jag också förbereda. Meningen är ju att hela tiden förbättra sina kunskaper och kunna göra varje resa så perfekt som bara möjligt. Än har vi inte fått några scheman, men jag väntar med spänning på hur min sommar kommer att se ut.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Åååh Anna, I'm so sorry! måste vara gaalet.. ta hand om dig <3

2012-02-03 @ 18:22:42
URL: http://lizinlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0