Israel nästa!

Nu blir det så här istället: Jag hoppar av tyskan helt och hållet, och satsar istället på mina två jobb: speciallärarvikarie och reseledare. Men innan jag tar tag i förberedelserna inför resesäsongen så passar jag på att boka en impulsresa till... Israel!

Jag lärde känna en israel i Australien, och i torsdagskväll fick jag reda på att han var tillbaka i Israel efter tre års frånvaro. Han ska bara stanna i tre veckor, så därför gällde det för mig att verkligen ta chansen. Hur ofta får man en privatguide i Israel liksom? Så därför har jag nu bokat in mig med Swiss nästa vecka. Tjohopp, så enkelt var det!

Jag undrar hur många länder jag faktiskt varit i nu. Det tar nog en stund att tänka efter här nu.

Europa: Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Frankrike, Spanien, Storbritannien, Schweiz, Andorra, Luxemburg, Grekland (Kreta) och Gibraltar (som jag faktiskt räknar som ett eget land även om det kanske egentligen tillhör Storbritannien) (12 st)
Asien: Japan, Hong Kong, Sydkorea, Israel (jag har ju inte varit där än, men räknar med det i alla fall) (4 st)
Oceanien: Australien (1 st)
Centralamerika (?): De två karibiska öaarna St Barths och St Martin som tillhör Frankrike och Holland
Afrika: Teneriffa som ju tillhör Spanien

Mellanlandningar: Holland, Kina, Turkiet, Förenade Arabemiraten

Totalt antal besökta länder blev alltså 17, om man räknar Gibraltar som ett land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0