Musfångare

Jag glömde skriva en sak! Idag fångade jag för andra gången i mitt liv en mus med mina bara händer!

Om ni minns från min tid i Australien fick vi besök av en liten mus i Sydney. Titta HÄR om du inte minns.

Den australiensiska musen var visserligen något större, men det var minst lika häftigt att fånga en i skolan idag! Av någon anledning har en öppning upp till vinden på skolan varit öppen, och ett antal möss har tydligen smitit ner i själva skolan. När jag satt i arbetsrummet kom en av lärarna in och frågade om ingen kunde rädda en liten stackars mus som sprang runt i uppehållsrummet i korridoren. Det var nämligen en annan lärare som hade en musfälla i högsta hugg för att försöka fånga in den lilla stackaren.

Jag, som ju har viss musfångarerfarenhet, sprang direkt ut och började till elevernas stora förtjusning försöka tränga in musen i ett hörn så jag skulle få fatt i den. Efter inte alls speciellt lång tid lyckades jag alltså få grepp om den, och tillsammans med eleverna släppte jag sedan ut den i skogen. Hoppas inte den fryser ihjäl inatt bara, men jag tror nog att den hittar något varmt gömställe att krypa ner i.

Dagens goda gärning alltså. Att rädda en mus från ett hemskt öde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0