Mitt liv i mitten

Till alla som väntat: Jag är tillbaka!

Jag hade så fruktansväsrt svårt att komma på ett bra namn till den här bloggen, som inte har något konkret tema. Jag är inte i Spanien, inte i Australien, jobbar inte som au pair eller reseledare (den bloggen blev för övrigt en katastrof, vem kunde ana att tiden skulle rinna iväg så snabbt när man åkte buss genom Europa?), utan en helt vanlig tjej som hankar sig fram i livet. Mitt i livet. Mitt liv i mitten.

Äsch, jag vet att namnet är dåligt, men alla de "bra" namnen var redan tagna. Men kommer någon av er läsare på något fiffigt så hör av er! Förslag emottages tacksamt.

Jag tänkte ta en liten snabb uppdatering för de som inte känner mig privat. Förra vintern var jag i Katalonien som au pair hos en supertrevlig familj, Familjen Vila (http://mittlivsomaupair.blogg.se). Dessför innan jobbade jag som reseledare (den bloggen struntar vi i att nämna) och innan dess var jag i Australien (http://mittliviaustralien.blogg.se). Men min blogghistoria började tidigare än så. Den började i Madrid år 2007, med samma blogg som när jag var hos Familjen Vila, men då var jag hos Familjen Alv.

Efter vintern hos Familjen Vila jobbade jag hela den här sommaren som reseledare än en gång, och nu sitter jag här, en helt vanlig tråkig höst och bloggar om precis ingenting. Av en slump halkade jag in i skolvärlden och jobbar just nu som lärarvikarie på en högstadieskola, men jag kommer berätta mer om det så småningom. De här raderna får räcka för idag. Om en knapp kvart börjar Halv åtta hos mig, och det kan man inte missa om man heter Anna!

Kommentarer
Postat av: Lollo

:D :D :D

2011-10-20 @ 13:35:42
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0