Maskerad x 2

Ännu en helg går mot sitt slut, även om just den här helgen ju faktiskt varit en hel timme längre än de flesta andra.

Som ni säkert vet har det firats Halloween, och jag var på fest där utklädnad var obligatorisk. Jag och min kenyanska kompis klädde ut oss till värsta coolingarna, nämligen Men in Black. Hon som Agent J (Will Smith) och jag som Agent K (Tommy Lee Jones). Vi var definitivt de häftigaste typerna inom milsavstånd.

Förra helgen var jag också utklädd, men då till golfare. Grejen med det var att vi hade kick out med reseledarjobbet, och enligt ingjudan skulle klädseln vara "swingvänlig", vilket jag tolkade som golfklädsel. Tydligen var det bara jag och två andra som nappat på hela idén, för ingen annan hade klätt ut sig utan kom i helt vanliga festkläder. Till och med kontoret. De andra två klädde ut sig tillsammans, den ena som en Tiger och den andra som en Skog. Hänger ni med på poängen med det hela?

Nåja, att klä ut sig är roligt, men det är roligare om alla gör det, inte bara 3 av 100. Därför får man passa på när det vankas amerikanska högtider istället. Undrar vad det blir nästa år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0