Långt till helgen

Det är bara torsdag, men jag längtar till helgen. Det har varit en ganska jobbig vecka och jag skulle verkligen behöva vila ut ordentligt.

I tisdags hade jag ett ämne som jag hittills inte haft, hemkunskap. Uschanimej, jag fick ha en femteklass direkt på morgonen, och ja, de skötte sig någorlunda, men de hade ju femhundra frågor samtidigt. Hur ska man skära potatisen? Hur länge ska det koka? Vilken värme ska det vara på? Var är matfettet? Gör jag rätt nu? Ser detta bra ut? osv osv... De gjorde pastagratäng och de flesta lyckades få sina ganska bra.

Värre var det med åttorna efteråt. De skulle göra fiskgratäng, och det var tre killar som lyckades bränna sönder alltihopa så det inte gick att äta, och en annan kille brände en kastrullbotten. Yiihaa! Men skolan står kvar i alla fall, så den brann inte upp.

Igår hade jag bara bild hela långa dagen. Jag måste säga att det är nog det tråkigaste ämnet man kan ha som lärarvikarie. Man bara sitter där eller går runt och kollar på vad ungarna gör för något. Riktigt utmanande med andra ord. Men, men, man får ta de tråkiga ämnena också, helst utan att klaga för mycket.

Idag blir det förhoppningsvis lite tyska. Jag har redan pratat med tyskläraren och hon har gett mig instruktioner för både idag och imorgon. Så det ska bli lite roligare. Dock vet jag inte om jag får något mer i eftermiddag, för hon har bara två lektioner på förmiddaggen. Men å andra sidan skulle det vara rätt skönt att komma hem vid lunch och bara ta det lungt för en gångs skull.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är rätt beundrandsvärt att orka ha ett sånt här jobb, jag hade aldrig orkat i längden att inte veta om man får jobba eller inte och inte kunna planera dagen till nåt annat. Goood for you! :) Keep up the good work typ :)

2011-11-17 @ 14:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0